Vadzsra

Sziasztok! Ez a blog azért jött létre, hogy idevonzza azokat akik örömüket lelik benne. :) Om

Hello

Mindenki számít

Utolsó kommentek

  • Nicoleta Moisachi: Meditáltak értem és én és mantrázak Hálásan köszönöm (2020.01.30. 22:35) A vadzsra
  • Muni_: Namaste! Köszönöm érdeklődését, sajnos ebben nem tudok segíteni. Feltételezem, hogy vannak erre irányuló specifikusabb könyvek, amiből tanítanak iskolában, esetleg bizonyos könyvesboltokban, de ren... (2013.02.06. 14:06) Magyar-Tibeti szótár
  • Ricsike5: Üdvözletem! Olyan segítséget szeretnék kérni, hogy online hol tudom megnézni úgy a magyar-tibeti szótárat, hogy a tibeti írásjelekkel teszi ki nekem a keresett szót vagy épp kifejezést. Előre is kös... (2013.02.03. 16:31) Magyar-Tibeti szótár
  • thomguru: @mrumbrella: Szia, Köszönöm, hogy reagáltál. Olvastam több könyvét, előadását és mindegyik nagyon tetszett. Mondhatnám úgy is, hogy le voltam ezektől nyűgözve. Érthetőek, mélyek, nagyon érdekesek v... (2011.08.04. 14:30) Csögyam Trungpa
  • mrumbrella: @thomguru: hi! olvastál, hallottál valamit a beszédeiből, előadásaiból? ha érdekel a válasz a kérdésedre, tedd meg. (2011.08.02. 09:08) Csögyam Trungpa
  • Utolsó 20

Om Ah Hung

2009.12.03. 13:35 :: Sakya

Om Ah Hum Vadzsra Guru Peme Sziddhi Hum

Tibeti kiejtéssel: OM AH HUNG BENZA GURU PEMA SZIDDHI HUNG

Padmaszambava, vagy Padmakára szanszkritul, és Pemadzsungne (Pa-dma 'byung-gnas) tibetiül azt jelenti: 'A lótuszból született'. A lótusz a Padma-családot, azaz a lótusz családot jelenti, amelybe az összes emberi lény beletartozik. A lótusz iszapos lápvidéken tenyészik, mégis makulátlanul tiszta, gyönyörű virág. Ugyanígy, bár vannak káros és sötét érzelmeink, mint például a vágyakozás; ezeknek önmagában véve tiszta bölcsesség-energiája hasonló jellegű kivirágzást tehet lehetővé. A zűrzavartól nem kell tehát megszabadulni, hanem át lehet alakítani bölcsességgé. A lótusz princípíuma ezt az átalakító hatalmat, képességet jelenti.

Amíg a Buddha főleg arról híres, hogy a szutrajánát tanította - bár titokban tantrát is oktatott, - Padmaszambava kifejezetten azért jött erre a világra, és különösen Tibetbe, hogy tantrát tanítson. Így míg Sákjamuni Buddha a buddha-princípiumot testesíti meg, ami a szutra ösvényének leglényegesebb eleme, Padmaszambava a guru-princípium képviselője, amely a vadzsrajána buddhizmus szíve. Ezért úgy is nevezik: szangye nyipa (sangs-rgyas gnyis-pa), vagyis második buddha.

Padmaszambhava mantrája Tibet egyik legismertebb mantrája, és mint a legtöbb mantra ez is szanszkritül, India ősi nyelvén szól.

Az Om Ah Hum szótagoknak belső, külső és titkos jelentése van. Mind három szinten az Om szótag a testet jelenti, Ah a beszédet, Hum a tudatot. Minden Buddhának a testet, a beszédet és a tudatot átváltoztató áldását jelenti.

Külsőleg

az OM megtisztítja a test által elkövetett valamennyi negatív cselekedetet, AH a beszédet, HUM a tudatot.

 Ha az OM AH HUM-mal megtisztítottad a testedet, beszédedet és tudatodat, akkor a Buddhák testének, beszédének és tudatának az áldását kapod általa.

Az Om a forma, AH a hangok, HUM a tudat lényege. Amikor ezt a mantrát elmondod, akkor a környezetedet is megtisztítod, magadat és benne minden élőlényt. Az Om megtisztítja az érzékelést, AH a hangokat és a HUM a tudatot a gondolatoktól és az érzelmektől.

Belsőleg

az OM megtisztítja a finom csatornákat, az AH a belső szelet, a belső levegőt, vagyis az energiák folyását, és a HUM a cselekvő lényeget.

Mélyebb szinten az OM AH HUM a Buddhák Lótusz családjának három kájáit képviseli. OM a dharmakája; Amithába Buddha, a Határtalan Fény Buddhája; AH a szambhogakája: Avalokitesvára, a Könyörületesség Buddhája; és a HUM a nirmánakáját: Padmaszambhava személye foglalja magába.

A legbensőbb szinten

az OM AH HUM a tudat természetének három aspektusa felismeréséhez vezet. Az OM hozza szüntelen energiájának és könyörületességének, az AH ragyogó természetének és a HUM az éghez hasonlatos lényegének felismerését.

A VADZSRÁ-t a gyémánthoz hasonlítják, a legerősebb és legértékesebb drágakőhöz. Ahogyan a gyémánt mindent elvág, s közben maga sértetlen marad, ugyanúgy a buddhák változatlan, nem-kettős bölcsességét sohasem sértheti meg vagy rombolhatja le az ostobaság, a félrevezetés, vagy az akadályok. A buddhák bölcsességtudatának, beszédének, testi cselekedeteinek milyensége mindenben segítheti az élőlényeket a gyémánt akadálytalan, mindent átható erejével. S miként a gyémánt, a vadzsra is mentes minden hibától, ragyogó ereje a valóság dharmakája, Amithába Buddha természetének felismeréséből ered.

GURU annyit jelent: "súlyos", némelyek csodálatos tulajdonságokat tulajdonítanak neki, s azt mondják, hogy a bölcsességet, tudást, könyörületességet, ügyességet testesíti meg. Amint az arany a legnehezebb és legértékesebb fém, a GURU (Mester) épp úgy hibátlan, felülmúlhatatlan, és mindenek felett áll. A GURU a szambhogakájának felel meg, és Avalokitesvárának, a Könyörületesség Buddhájának.

Mivel Padmaszambhava a Tantra ösvényét tanítja, amelyet a vadzsra jelképez, s a tantra gyakorlatok segítségével világosodott meg, ezért őt a "vadzsra guru"-nak is nevezik.

A Padma lótuszt jelent, ami a Buddhák Lótusz családjára utal, különösen a megvilágosodott beszédre. A Lótusz család az a Buddha család, amelyhez az emberiség is tartozik. Padmaszambhava, mint Amithába Buddha nirmánakája, közvetlen kisugárzása, a Lótusz család ős-buddhája, s a "Padma" -ként ismeretes. A Padmaszambhava, "Lótuszból született" név valójában arra utal, hogy valójában virágzó lótuszból született.

Ha a VADZSRA GURU PADMA szótagokat együtt ejtjük ki, akkor a nézet, a meditáció és a cselekvés áldását és lényegét jelentik.

A VADZSRA az igazság változatlan, gyémántos, lerombolhatatlan lényegét jelenti, amiért imádkozunk, hogy a nézetünkben megtestesüljön. A GURU a megvilágosodás nemességét és a fénylő természetet jelenti, amiért imádkozunk, hogy meditációnkban megjelenjen.

A PADMA a könyörületességet jelenti, amiért imádkozunk, hogy a cselekedeteinkben megvalósuljon.

A mantra recitálásával tehát megkapjuk Padmaszambhava és valamennyi Buddha bölcsességtudatának, nemes vonásainak és könyörületességének áldását.

A SZIDDHI annyit jelent "igaz beteljesülés, elérés, áldás, megvalósulás". Kétfajta sziddhi van: közönséges és felsőbbrendű. Ha megkapjuk a közönséges sziddhik áldását, akkor életünk minden akadája, mint a betegség, elhárul, s a jó iránti vágyaink teljesülnek, mint például a gazdagság, a sikeresség és a hosszú élet, életünk kellemes lesz, s elvezet a szellemi gyakorlatokhoz és a megvilágosodáshoz.

A felsőbbrendű sziddhik áldása magát a megvilágosodást hozza meg, Padmaszambhava teljes felismerését, amely előnyös mind a magunk, mind más élőlények számára. Ha Padmaszambhava testéért, beszédéért, tudatáért, tulajdonságaiért és cselekedeteiért imádkozunk, akkor elérjük mind a közönséges, mind a felsőbbrendű sziddhiket.

A SZIDDHI HUM szótagokat azért mondják, hogy odavonzzák valamennyi sziddhit, mint mágnes a vasreszeléket.

A HUM a Buddhák bölcsességtudatát jelenti, s a mantra szent katalizátora. Olyan, mintha erejét és igazságát bizonyítva mondanánk: "ÚGY LEGYEN!".

A mantra lényegében tehát azt jelenti: "Megidézlek téged, Vadzsra Guru Padmaszambhava, áldásoddal add meg nekünk a közönséges és a felsőbbrendű sziddhiket.!"

Úgy tartják, hogy ez a mantra a Buddha által tanított mind a tizenkétféle tanítás áldását hordozza, ami a nyolcvannégyezer dharma lényege. Ezért, ha ezt a mantrát elmondod egyszer, olyan, mintha Buddha egész tanítását elmondanád és gyakorolnád.

A tanításnak ez a tizenkét ága gyógyszer arra, hogy megszabadítson bennünket a "Függve keletkezés tizenkettes láncolatától", amely a szamszarához (a lét körforgása) köt

tudatlanság, karmikus formációk, fogalmi tudatosság, név és forma, tudat, kapcsolat, érzékelés, ragaszkodás, kapaszkodás, létezés, születés, öregkor és halál

Ez a tizenkettes láncolat a szamszara mechanizmusa, amely a szamszarát fenntartja. Ha a Vadzsra Guru mantra tizenkét szótagját recitáljuk, ettől a tizenkettes láncolattól megtisztulunk, és képesek leszünk teljesen megszabadulni a karmikus érzelmi szennyektől, ez által megszabadulunk a szamszarától.

Bár nem láthatjuk Padmaszambhavát személyesen, bölcsességtudata megjelenik a mantrában; ténylegesen ez a tizenkét szótag az ő bölcsességtudatának a megjelenése, s teljes áldását tartalmazzák. Amikor a tizenkét szótag kiejtésével őt hívod, hatalmas az áldást és adományt kapsz.

 

 

 

3 komment

Címkék: Om Padmaszambhava Mantra Om Ah Hung

A bejegyzés trackback címe:

https://vadzsra.blog.hu/api/trackback/id/tr261571116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csordás dániel · http://csordasdaniel.blog.hu/ 2010.07.05. 22:44:26

szia,

épp most linkeltem be a blogomba, kommentválasznak ezt a blogbejegyzést! köszi!

csordasdaniel.blog.hu/2010/07/02/level_effinek_iii#comment-form

retepnab 2010.12.18. 11:21:20

Ma regisztráltam a blogod-ba, és a következőt írtam (de a válsz úgy látom fent megtalálható), sokat fogok elmélkedni
rajta, köszi, Péter
Sziasztok, most járok először ezen blogon (más blogon sem jártam még). Régóta érdekel a buddhizmus, de csak mostanában kezdtem el komlyabban foglalkozni vele.
Nem tudom TIBETI-MAGYAR szótár elérhető-e valahol on-line?
Ha nincs az is nagyon jó lenne, ha valaki lefordítaná nekem a következő mantrát (Őszentsége, a Dalai Láma mantrája):
OM AH GURU VADZSRADHARA VAGINDRA SZUMATI
SHASZANDHARA SZAMUDRA SHRI BHADRA
SZARVASZIDDI HUM HUM
Előre is köszönöm, Péter
süti beállítások módosítása